Dzięki temu mamy jako szkoła szansę
na zdobywanie nowej wiedzy, doświadczeń oraz doskonalenie umiejętności poprzez udział w różnych nowych formach uczenia się.
7. PROGRAM "eTwinning" - edukacyjny program Unii Europejskiej, koordynowany przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji - łączenie i współpraca
bliźniaczych szkół w Europie za pośrednictwem internetu, TIK oraz
popularyzowanie szkoleń nauczycieli.
Obecnie uczniowie i nauczyciele ACE uczestniczą lub uczestniczyli w niżej wymienionych projektach dotowanych przez Unię Europejską:
"Blogowa Mapa Przemian" - konkurs na bloga, do którego zaprosiła nas po raz kolejny Fundacja Think! - rok temu uczestniczyliśmy bowiem w "Filmowej Mapie Przemian" -
Opiszemy w nim przemiany zachodzące w środowisku dzięki dotacjom z Unii Europejskiej. Projekt jest realizowany przy współfinansowaniu ze środków Unii
Europejskiej przyznanych w ramach „Konkursu dotacji na przeprowadzenie
działań informacyjno – promocyjnych dotyczących Funduszy Europejskich”,
ogłoszonego przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
Konkurs skierowany jest do uczniów gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych z
całej Polski. Ich zadaniem będzie poprowadzenie przez minimum 6 tygodni
bloga ukazującego wpływ środków unijnych na rozwój ich miejscowości,
regionu, Polski.
Młodzież, wcielając się w role dziennikarzy i
fotoreporterów, nawiąże współpracę z instytucjami samorządowymi,
kulturalnymi oraz innymi podmiotami, które korzystają ze wsparcia
unijnego i zaprezentują w swoim serwisie realizowane i finansowane ze
środków unijnych projekty. Linki do uczniowskich blogów zostaną
umieszczone na interaktywnej „Blogowej Mapie Przemian”.
2. "AKADEMIA UMIEJĘTNOŚCI KLUCZOWYCH – program rozwoju uczniów szkół ponadgimnazjalnych Polski Wschodniej” - realizowany jest przez Unizeto Technologies S.A. w partnerstwie z Instytutem Maszyn Matematycznych - ponadregionalny program rozwijania kompetencji uczniów szkół ponadgimnazjalnych w zakresie przedsiębiorczości i umiejętności komputerowych oraz komunikowania się we współczesnym świecie.
www projektu
3. "EFEKTYWNY NAUCZYCIEL SZTUKI KULINARNEJ" - modelowy program doskonalenia zawodowego poprzez staże dla
nauczycieli przedmiotów zawodowych i instruktorów praktycznej nauki
zawodu kucharz. W I edycji programu tego programu brała udział p. Eugenia Małgorzata Puczyłowska, natomiast w edycji II bierze udział p. Alicja Zyskowska. Nauczycielki przedmiotów gastronomicznych bardzo zadowolone są z udziału w programie. Wkrótce uczestniczki wypowiedzą się na ten temat, co oczywiście przeczytamy w wywiadach przeprowadzonych z nimi.
www projektu
4. "HoReCa" - europejski program doskonalenia nauczycieli branży HoReCa" - w tym programie bierze obecnie udział p. Eugenia Małgorzata Puczyłowska, która dzięki dotacji z UE do programu wzięła udział w dwutygodniowej praktyce gastronomicznej w Portugalii - nie ponosząc kosztów wyjazdu dzięki Europejskiemu Funduszowi Społecznemu.
www projektu filmik wywiad z uczestniczką projektu
5. "BUDOWNICTWO - NOWOCZESNY NAUCZYCIEL PRZEDMIOTÓW ZAWODOWYCH" - adresowany do nauczycieli z dwóch województw: podlaskiego i warmińsko – mazurskiego, mający na celu podwyższenie kwalifikacji zawodowych nauczycieli zawodu w kierunku budownictwo, realizowany przez Państwową Wyższą Szkołę Zawodową w Suwałkach.
6. "SAFER INTERNET" - DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU - promowanie bezpiecznego korzystania z nowych technologii i Internetu
wśród dzieci i młodzieży.
W ramach programu prowadzone są również
działania na rzecz zwalczania nielegalnych treści i spamu w Internecie. Za zorganizowanie ciekawej inicjatywy szkolnej na Dzień Bezpiecznego Internetu szkoła została nagrodzona.
Nauczycielka
przedmiotów informatycznych w ACE - Jadwiga Prawdzik uczestniczyła w
ramach Programu eTwinning w 60-godzinnym kursie w systemie eLearning "Jak uczestniczyć w Programie eTwinning?", zorganizowanym przez Narodowe Biuro Kontaktowe Programu eTwinning w dniach od 21.09. - 30.11.2009r. (10 tygodni), którego
celem było poznanie zasad realizacji programu eTwinning, narzędzi do
komunikacji i tworzenia materiałów w projektach międzynarodowych oraz
praktycznego użycia platformy Moodle i portalu eTwinning.
Dzięki odbytemu eLearningowemu szkoleniu i nabytym dzięki niemu umiejętnościom, a także platformie Programu eTwinning, założonemu dzięki dotacji UE, przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji - zachęciłam koleżanki uczące języka angielskiego, a także kilkunastu uczniów z klas technicznych do rejestracji na platformie eTwinning, by móc z wraz z nimi nawiązać kontakty z nauczycielami i uczniami ze szkół średnich z różnych państw Europy: Francji, Portugalii, Włoch, Bułgarii, Rumunii, Litwy, Turcji. Poprzez platformę eTwinning realizowaliśmy wspólnie z młodzieżą projekt w języku angielskim "Wirtualne przewodniki po naszych miastach", opisując i pokazując nasze miasta za pomocą: zdjęć, prezentacji, filmików, stron internetowych, dzięki narzędziu elektronicznemu Programu eTwinning: platformie interaktywnej TwinSpace. Była to wirtualna podróż po Europie, jeszcze nie doskonała, bo pierwsza, ale bardzo ciekawa. Zobacz:
Twinspace.etwinning www programu
8. Program "Comenius" - edukacyjny program Unii Europejskiej, koordynowany przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji - dwie panie - nauczycielki języka angielskiego dzięki dotacjom z UE uczestniczyły w wyjeździe do Wielkiej Brytanii. Wkrótce zamieścimy tutaj wywiady z p. Bogusławą Zawieją i p. Anetą Orchowską ...
P. B. Zawieja w listopadzie 2010 r. była uczestnikiem
dwutygodniowego kursu "Metodyki kreatywnej w uczeniu języków obcych", zorganizowanym przez Laka School of English w
Oxfordzie. Szkolenie to odbyło się w ramach realizacji
Programu Unii Europejskiej COMENIUS - "MOBILNOŚĆ KADRY EDUKACYJNEJ".
W dniu 9 grudnia 2010 roku nauczyciele języków obcych i
innych przedmiotów brali udział w metodycznym spotkaniu WDN, prowadzonym przez
p. Bogusławę Zawieję, która dzieliła się w ten sposób z innymi nauczycielami wiedzą zdobytą podczas wyjazdu do Wielkiej Brytanii.
9. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżetu państwa: "Studia podyplomowe dla nauczycieli z zakresu nauczania drugiego przedmiotu", został zrealizowany przez Uniwersytet w Białymstoku dla 560 nauczycieli zatrudnionych w województwie podlaskim.
=> przygotowanie do posługiwania się technologią informacyjną i jej wykorzystywania w nauczaniu,
=> podniesienie poziomu znajomości języka obcego.
Studia te były prowadzone w zakresie następujących przedmiotów i specjalności:
W projekcie tym uczestniczyła p. Jadwiga Prawdzik - nauczyciel z ACE.
Oto wypowiedź pani, opiekującej się naszym udziałem w konkursie, która uczestniczyła w ww. studiach podyplomowych z zakresu informatyki:
Wybrałam kierunek informatyka zgodnie z moimi zainteresowaniami i potrzebą uzupełnienia kwalifikacji. Dzięki uczestniczeniu w tym projekcie dotowanym z Funduszu EFS, nie płacąc czesnego za studia znacznie podwyższyłam poziom mojej wiedzy informatycznej, a także uzyskałam pełne kwalifikacje do pracy w moim obszarze nauczania przedmiotów informatycznych.
Kosztowały mnie tylko dojazdy na uczelnie. Resztę dofinansował Europejski Fundusz Społeczny. Jestem bardzo zadowolona z takiego sposobu uzupełniania wykształcenia i podnoszenia kwalifikacji, gdyż nie obciążało ono finansowo budżetu rodziny.
Wymaganiami, jakie należało spełnić, było:
=> uczestniczenie w co najmniej 80% godzin wykładów i ćwiczeń, gdyż na każdych zajęciach podpisywaliśmy listę obecności,
=> poświęcenie wolnego czasu w wakacje i ferie na często 8-godzinne zajęcia,
=> przygotowanie się do zajęć.
Wysiłek włożony w spełnienie tego wymogu zwrócił się w postaci uzyskania dyplomu ukończenia 3-semestralnych studiów podyplomowych w zakresie informatyki w ciągu 10 miesięcy intensywnej, bezpłatnej nauki.
Celem tych studiów podyplomowych było:
=> umożliwienie nauczycielom zatrudnionym w szkołach lub placówkach oświatowych uzyskanie kwalifikacji do nauczania drugiego przedmiotu lub prowadzenia zajęć,=> przygotowanie do posługiwania się technologią informacyjną i jej wykorzystywania w nauczaniu,
=> podniesienie poziomu znajomości języka obcego.
Studia te były prowadzone w zakresie następujących przedmiotów i specjalności:
=> edukacja elementarna,
=> pedagogika opiekuńczo-wychowawcza,
=> terapia pedagogiczna,
=> wiedza o kulturze,
=> fizyka, przyroda,
=> informatyka,
=> wychowanie fizyczne i gimnastyka korekcyjna.
=> wychowanie fizyczne i gimnastyka korekcyjna.
W projekcie tym uczestniczyła p. Jadwiga Prawdzik - nauczyciel z ACE.
Oto wypowiedź pani, opiekującej się naszym udziałem w konkursie, która uczestniczyła w ww. studiach podyplomowych z zakresu informatyki:
J. Prawdzik - Program studiów obejmował 464 godziny zajęć dydaktycznych, w tym 80 godz. nauczania języka obcego.
Wybrałam kierunek informatyka zgodnie z moimi zainteresowaniami i potrzebą uzupełnienia kwalifikacji. Dzięki uczestniczeniu w tym projekcie dotowanym z Funduszu EFS, nie płacąc czesnego za studia znacznie podwyższyłam poziom mojej wiedzy informatycznej, a także uzyskałam pełne kwalifikacje do pracy w moim obszarze nauczania przedmiotów informatycznych.
Kosztowały mnie tylko dojazdy na uczelnie. Resztę dofinansował Europejski Fundusz Społeczny. Jestem bardzo zadowolona z takiego sposobu uzupełniania wykształcenia i podnoszenia kwalifikacji, gdyż nie obciążało ono finansowo budżetu rodziny.
Wymaganiami, jakie należało spełnić, było:
=> uczestniczenie w co najmniej 80% godzin wykładów i ćwiczeń, gdyż na każdych zajęciach podpisywaliśmy listę obecności,
=> poświęcenie wolnego czasu w wakacje i ferie na często 8-godzinne zajęcia,
=> przygotowanie się do zajęć.
Wysiłek włożony w spełnienie tego wymogu zwrócił się w postaci uzyskania dyplomu ukończenia 3-semestralnych studiów podyplomowych w zakresie informatyki w ciągu 10 miesięcy intensywnej, bezpłatnej nauki.
Otrzymany
dyplom pozwolił mi na uzyskanie pełnych kwalifikacji do nauczania
technologii informacyjnej w szkole ponadgimnazjalnej, dzięki czemu mam pracę, którą lubię.
Uczestniczyłem w projekcie Informatyka+ dzięki staraniom ACE, dzięki dotacjom i miałem możliwość dowiedzenia się wiele nowych rzeczy, o których samodzielnie bym się nie dowiedział.
OdpowiedzUsuń