PORTALE FUNDUSZY EUROPEJSKICH

http://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/ ; Mapa Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Podlaskiego http://www.efrr.wrotapodlasia.pl/
Projekty programu Kapitał Ludzki - http://www.projekty.efs.gov.pl/
Termin „kapitał ludzki" jest pojęciem oznaczającym zasób wiedzy, umiejętności oraz potencjału zawartego w każdym człowieku i w społeczeństwie jako całości, określającym zdolności do pracy, adaptacji do zmian w otoczeniu oraz możliwości kreacji nowych rozwiązań - "Człowiek - najlepsza inwestycja".

czwartek, 10 listopada 2011

COMENIUS 1 - "Mobilność Szkolnej Kadry Edukacyjnej"

Nauczycielka języka angielskiego w Augustowskim Centrum Edukacyjnym
- p. Bogusława Zawieja dwukrotnie brała udział w projekcie Comenius - "Mobilność Szkolnej Kadry Edukacyjnej": w Canterbury w roku 2008 i w Oxfordzie w listopadzie ubiegłego roku.
Chcąc dowiedzieć się więcej o projekcie, w którym uczestniczyła, postanowiłam przeprowadzić krótki wywiad z p. B. Zawieją.


Edyta: W jakim stopniu szkolenie miało wpływ na pani pracę?


B. Z. - Uczestnictwo w kursach metodycznych pomogło mi w krytycznym spojrzeniu na moje sposoby nauczania oraz zwiększyło moją wiedzę na temat nowych metod i podejścia do nauczania języka angielskiego. Umożliwiło mi też dostęp do większego zasobu materiałów i metod szkoleniowych.


Edyta: Czy byłoby możliwe uczestnictwo w takich szkoleniach bez korzystania z grantów w ramach programu Comenius?


B. Z. - Oczywiście to bardzo mało prawdopodobne, gdyż każde z tych szkoleń kosztowało powyżej 2 tys. €, dlatego też warto było opracować te projekty.


Edyta: Jakie inne korzyści dały pani te wyjazdy?


B. Z. - Niewątpliwie poszerzyła się moja wiedza o Anglii, kulturze brytyjskiej i życiu codziennym Brytyjczyków. Poznałam też wielu nauczycieli języka angielskiego z całego świata i nadal jestem z kilkoma w kontakcie, dzięki czemu odwiedzamy się wzajemnie i dzielimy się doświadczeniami.


Edyta: Dziękuję za rozmowę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Prosimy Cię miły Gościu naszego bloga o komentarzyk do posta. Dziękujemy :)